پکیج استخر چیست و چه کاربردی دارد؟
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

پکیج استخر از مهم‌ترین تجهیزات مورد استفاده در استخرهاست که برای تنظیم دمای آب متناسب با دمای هوای استخرهای سرپوشیده و یا رو باز استفاده می‌شود. این دستگاه در فصل‌های سرد آب گرم مجموعه‌های ورزشی، استخرهای تفریحی و آموزشی، سونا، سرویس بهداشتی و غیره را تأمین می‌کند. یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های تأسیسات مجموعه‌های ورزشی، تفریحی و درمانی، پکیج‌های گرمایشی استخر و جکوزی و موتورخانه‌ها هستند که ساختار آن‌ها، نوع تجهیزات و تمهیداتی که در آن‌ها به کار می‌رود و باتوجه به سر پوشیده یا رو باز بودن آن‌ها تفاوت دارد.
پکیج استخر سیستم گرمایشی متمرکز دارد و قادر است تمام نیازهای گرمایشی برای مجموعه استخر، آب جکوزی و رادیاتورهای سالن شما را تأمین کند. پکیج استخری در دو نوع مخزن‌دار و بدون مخزن دسته‌بندی می‌شوند و همچنین بر حسب نوع سوختی که مصرف می‌کنند، در دسته‌های پکیج استخری برقی، گازی، دوگانه سوز و سه‌گانه سوز وجود دارند. انرژی مصرفی نوع برقی از طریق برق تأمین می‌شود و در مکان‌هایی که دسترسی به گاز شهری فراهم نیست، بهترین انتخاب ممکن است، اما برای استخرهای کوچک استفاده می‌شوند، زیرا در مقایسه با انواع گازی قدرت گرمایش کمتری دارند.
نوع گازی بیشترین استفاده را در بین انواع پکیج استخر دارند و در ایران که انرژی گاز استفاده زیادی دارد، پرفروش و محبوب است. مدل دوگانه سوز با سوخت گاز و گازوئیل در استخرهای با ابعاد بالا کاربرد دارد؛ همچنین مدل سه‌گانه سوز به علاوه سوخت گاز و گازوئیل از نیروی برق می‌تواند به عنوان جایگزین استفاده کند.
پکیج گرمایشی استخر چیست
اگر آب استخر شما خیلی سرد باشد، پس احتمالاً در آن شنا نمی‌کنید. هیتر استخر تنها راه چاره‌ی قابل اطمینان برای رفع این مشکل است. اگر می‌خواهید نه تنها در روزهای گرم بلکه در روز های سرد از استخر لذت ببرید، بهتر است شما یک سیستم گرمایش استخر کارآمد انتخاب کنید.
بدون گرم کردن، آب استخر گرمتر از 22 درجه سانتیگراد یا شاید 25 درجه سانتیگراد در روزهای بسیار گرم نخواهد شد. شناگران دوست دارند در آب استخر که حداقل 26 درجه سانتیگراد است شنا کنند. اکثر استخرها حتی تا دمای 29 یا 30 درجه سانتی گراد گرم می‌شوند.
گرمایش استخر به شما امکان می‌دهد تا فصل شنای خود را افزایش دهید. بدون گرمایش ، فقط می توانید در ماه های تابستان ، از استخر استفاده کنید. با گرم کردن آن، در ماه‌های سرد هم قابل استفاده است. با استفاده از برخی سیستم‌ها می‌توانید در تمام طول استخری مجهز و مناسب داشته باشید. پکیج‌های گرمایشی بدون سر و صدا و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند.
آب را تا دمای مورد نظر شما گرم می کنند و همیشه همان دما را حفظ می‌کنند. اگر هر روز از استخر خود برای استراحت یا ورزش استفاده می‌کنید و می خواهید فصل شنا را در ماه های سرد ادامه دهید، گرمایشی یک گزینه مناسب است.
مزایای استفاده از پکیج های گرمایشی استخر
پکیج های گرمایشی دارای مزایای بسیاری هستند. عموما این پکیج‌ها متناسب با ابعاد استخر انتخاب می‌شوند.

روش‌های بسیاری جهت گرم کردن استخر وجود دارد از جمله بخاری، پنل های خورشیدی و غیره. اما وجود مزایای پکیج های گرمایشی سبب می‌شود از این روش جهت گرم شدن آب استخر و محیط آن استفاده شود:

مصرف انرژی کاهش یافته است
مبرد سازگار با محیط زیست در بارهای کم ، نیاز به ساخت اتاق پکیج را برطرف می کند.
کوچک و قابل حمل و نقل ، با عرض کمتر از70 سانتی متر ، پکیج را می توان در هر سطح یا کف یک مرکز نصب کرد.
پکیج دارای مقاومت بسیار عالی است.
دیجیتال با هر مدل استاندارد کنترل می کند.
هزینه نگهداری کم
واحدهای اضافی و مدارهای مستقل باعث کم شدن یا کم شدن زمان کاهش خدمات اضطراری می شوند.
مبدل حرارتی سوم انحصاری که برای پیش گرم کردن آب گرم خانگی یا موارد دیگر استفاده می شود.
کابینت های عایق از جنس استنلس استیل
متشکل از اجزای “خارج از قفسه” که منجر به قطعات قابل دسترسی از عمده فروشان محلی می شود.
بدون سر و صدا است.
هیتر استخر می‌توانند از پروپیلن یا اتیلن گلیکول استفاده کند.





:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: